top of page

WHO gedragscode

De WHO-code heet voluit de 'Internationale Gedragscode voor het op de markt brengen van vervangingsmiddelen voor moedermelk'.

​

Het betekent dat ouders zelf een keuze moeten kunnen maken voor de voeding van hun kind, zonder beïnvloeding van commerciële partijen. Dankzij de WHO-code is in Nederland de reclame voor babyvoeding onder zes maanden aan banden gelegd. De WHO-code is uitgebreider dan de Nederlandse Warenwet of de Europese wet- en regelgeving.

​

Ik werk echter niet alleen met merken en producten van bedrijven die zich aan de WHO-code houden. Dit is de reden dat ik voor sommigen merken geen reclame zal maken.

​

De WHO-code wil:

  • borstvoeding beschermen en bevorderen

  • dat ouders de juiste en voldoende voorlichting krijgen

  • dat vervangingsmiddelen voor moedermelk - wanneer nodig - juist worden gebruikt

  • dat richtlijnen voor de verkoop van en reclame voor babyvoeding worden nageleefd

 

 

Lees meer over de gedragscode

​

Printbare versie WHO gedragscode engels (pdf)

who-logo-world-health-organization-logo_
bottom of page